لمنیت و کامپوزیت چیست

لمنیت و کامپوزیت چیست ؟

لمنیت و کامپوزیت چیست ؟

جذابتر، طبیعی تر و کم دردسر ترین روش کدام است؟

 

با ما همراه باشید!

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده کامپوزیت
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره

ارتباط با دندانپزشکی در تهرانپارس کلیک

 شاید شما عزیزان هم به مرور زمان متوجه شده باشید که همیشه مسواک زدن و جرم گیری برای سفیدی دندان ها جواب نمیدهد و به ناچار باید به دنبال راه حل های دیگری همچون استفاده از لمینت و کامپوزیت بود. در این مقاله شما عزیزان می توانید با شناخت این دو روش زیباسازی و تفاوت های آن ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

لمنیت و کامپوزیت چیست ؟

لمینت و کامپوزیت هر دو راه حل های نوین و پیشرفته جهت داشتن دندان هایی سفید، مرواریدی و سالم می باشد. در این دو روش با استفاده از لایه ای نازک و همرنگ دندان انواع مشکلات ظاهری دندان به روشی کاملا متفاوت و با مواد مختلف برطرف خواهد شد.

 

برای دیدن فیلم و عکس های بیشتر لمنیت و کامپوزیت چیست و همچنین دیدن قیمت ها روی لینک زیر کلیک کنید

ونیر کامپوزیت مراحل شرق دنتال

گالری عکس قبل و بعد کامپوزیت دندان شرق دنتال

 

تصمیم گیری در رابطه با اینکه “کدام روش برای شما مناسب است؟” به مجموعه ای از معیارها بازمی گردد.  پس از بررسی دقیق جوانب مثبت و منفی روکش های دندانی، می توانید به راحتی به یک نتیجه معقول برای تصمیم گیری دست یابید؛ البته باز هم انتخاب نهایی بر عهده دندانپزشک متخصص پس از بررسی همه جانبه شرایط دهان و دندان خواهد بود.

قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش، ابتدا باید بدانید که! “آیا کامپوزیت و لمینت راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر؟”. بهتر است بدانید! روکش ها برای همه یا هر دندانی مناسب نیستند. بنابراین، انتخاب درست، یک عامل بسیار ضروری در موفقیت این تکنیک می باشد.

لازم به ذکر است! در برخی شرایط، دندان ها (دندان ضعیف، دندان پوسیده، دندان نامرتب با شدت بالا)  یا افراد خاص (افراد مبتلا به دندان قروچه، بیماری لثه) کاندید مناسبی برای روکش دندان نیستند.

3 مزیت استفاده از  کامپوزیت نسبت به لمینت :

1) روکش های کامپوزیت دارای مزایای متعددی نسبت به لمینت هستند که عمده ترین آنها هزینه می باشد. به طور متوسط لمینت دو برابر گرانتر از کامپوزیت خواهد بود.

2) روکش های کامپوزیت اغلب می توانند در یک نوبت تکمیل شوند.

دندانپزشک ابتدا دندان ها را برای استفاده از رزین آماده میکند و سپس روکش را مستقیماً در جلوی دندان قرار خواهد داد. در مقابل روش لمینت زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد، زیرا در ابتدا باید روکش در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شود.

3) بدون شک بزرگترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به لمینت برگشت پذیری آن می باشد.

در این روش، حداقل آماده سازی بر روی دندان طبیعی انجام می گیرد، به عبارت دیگر، کامپوزیت را می توان به راحتی حذف کرده و یا در صورت لزوم جایگزین نمود. در مقابل لمینت نیازمند تراش دندان طبیعی دارد و تحت این شرایط این روش برگشت ناپذیر می باشد.

3 مزیت استفاده از لمینت نسبت به کامپوزیت :

 

1) اگرچه روکش های کامپوزیتی دارای مزایای متعددی هستند، اما در یک موضوع کامپوزیت نمی تواند با لمینت رقابت کند: دوام.

لمینت ها به طور متوسط ​​15-10 سال عمر می کنند و در صورت رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان حتی می توانند دوام بیشتری داشته باشند. در مقابل، عمر مفید روکش های کامپوزیتی معمولاً  7-5 سال است.

2) لمینت ها طبیعی تر هستند و زیبایی دندان را به خوبی به نمایش می گذارند.

بهتر است بدانید! لمینت از شفافیت مناسب تری نسبت به کامپوزیت برخوردار است.

3) روکش های لمینت یک راه حل مناسب برای بیشتر مشکلات ظاهری دندان می باشد. در مقابل کامپوزیت محدودیت های خاص خود را دارد.

و در نهایت، به طور کلی می توان گفت، جذابتر، طبیعی تر و کم دردسر بودن دو روش ذکر شده، رابطه مستقیمی با مشکل ظاهری دندان های شما عزیزان خواهد داشت. گاه کامپوزیت و گاه لمینت می تواند در برخی افراد از جذابیت بالاتری برخوردار باشند و در عین حال طبیعی به نظر برسند.

برای دوری از دردسرهای جانبی درمان های دندانپزشکی حتما در انتخاب دندانپزشک خود دقت نمایید، تجربه و مهارت هنری دندانپزشک متخصص می تواند در نهایت شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

 

زیبایی دندان خود را جدی بگیرید!

این مطلب در خصوص لمنیت و کامپوزیت چیست میباشد.