ایمپلنت دندان در شرق تهران

ایمپلنت دندان در شرق تهران

ایمپلنت دندان در شرق تهران

چرا ایمپلنت را باید برای جایگزینی دندان انتخاب نمود؟

با شرق دنتال همراه باشید!

سه نکته حائز اهمیت می تواند بزرگترین دلیل استفاده از این روش جهت جایگزینی دندان از دست رفته باشد. اولین دلیل آن سلامت استخوان فک (جلوگیری از تحلیل رفت استخوان)، دومین دلیل آن زیباسازی (ایجاد اعتماد به نفس و جذابیت) و در نهایت سومین دلیل حس خوشایند (ایجاد احساسی کاملا مشابه دندان طبیعی) خواهد بود. بگذارید در ادامه بیشتر در این باره بحث نماییم.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت شامل سه بخش اصلی (پیچ، پایه و تاج) می باشد که به طور کلی برای جایگزینی دندان یا دندان های از دست رفته به کار می رود. در این روش درمانی، قسمت پیچ در بافت استخوانی قرار می گیرد و باعث می شود این دندان مصنوعی عملکرد و احساسی مشابه دندان طبیعی ایجاد نماید. در واقع ایمپلنت های دندانی به عنوان ترمیم کننده ای قوی و طولانی مدت شناخته شده اند.

ایمپلنت دندان در شرق تهران ایمپلنت دندان در شرق تهران

ایمپلنت دندان در شرق تهران ؛ ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت گذاری سه دوره اصلی دارد. دوره اول شامل مشاوره درمانی می باشد، در این دوره دندانپزشک شرایط فک و دهان بیمار را به صورت فیزیکی مورد بررسی قرار خواهد داد، همچنین تصاویر مورد نیاز برای درک بهتر شرایط دندانی گرفته خواهد شد و اقدامات ابتدایی نظیر جراحی ریشه دندان باقی مانده در لثه و یا کشیدن دندان آسیب دیده انجام می شود.

در دوره دوم بافت استخوانی پس از بهبودی جراحت برای گذاشتن پیچ ایمپلنت آماده خواهد شد، پس از گذاشتن پیچ، چند ماه فرد نیاز به استراحت خواهد داشت تا در این دوره پیچ با استخوان فک ادغام شود. سپس دوره نهایی شامل گذاشتن پایه و تاج سفارشی می باشد.

ایمپلنت دندان در شرق تهران

دلایل انتخاب ایمپلنت توسط پزشکان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که پزشکان ایمپلنت دندانی را توصیه می نمایند. در زیر به چند دلیل رایج استفاده از ایمپلنت دندانی اشاره شده است:

  • نسبت به پروتزهای متحرک (دندان های مصنوعی سنتی)، طبیعی به نظر می رسد در نتیجه به دلیل عدم تشخیص مصنوعی بودن آن، باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.
  • دوام بیشتری نسبت به دندان مصنوعی خواهد داشت، دندان مصنوعی در صورت تغییر شکل دهان با گذشت زمان ممکن است کمی ناراحت کننده باشد.
  • ایمپلنت برای دندانهای موجود در دهان خطر آسیب دیدگی کمتری را در پی دارد و یا می توان گفت به دندان های کناری آسیبی نخواهد زد، این درحالیست که سایر روش ها همچون بریج، روکش گذاری و … ممکن است به دندان های کناری آسیب وارد کنند.
  • با استخوان به صورت طبیعی جوش می خورد و از تحلیل رفت و آتروفی استخوان جلوگیری می کند.
  • ایمپلنت ها از پروتزهای دندانی موثرتر هستند، زیرا با توجه به موقعیت حضور آنها در فک، با گذشت زمان قوی تر می شوند. در برخی از برنامه های درمانی برای دندان مصنوعی، از ایمپلنت جهت لنگر انداختن مجموعه های مصنوعی کامل استفاده می شود و در این شرایط دیگر نیازی به استفاده از به چسب های نامرتب و نامطلوب نخواهد بود.

ایمپلنت دندانی برای تمامی افراد مناسب است؟

می توان گفت این روش برای اکثر افراد مسمرثمر خواهد بود. اما باید دقت داشت که با توجه به قرار دادن پیچ در داخل فک، فرد باید از بافت استخوانی مناسب و قدرتمندی برخوردار باشد. البته در بسیاری از موارد، دندانپزشکان با استفاده از پیوند بافت استخوانی می توانند ایمپلنت گذاری را مجدد در نظر بگیرند.

همچنین بررسی سوابق پزشکی و دارویی مشخص کننده بی خطر بودن این روش برای فرد تحت شرایط خاص می باشد. پس می توان گفت مراجعه حضوری برای مشاوره اولیه برای تمامی عزیزان امری ضروری جهت تصمیم گیری اولیه خواهد بود.

ایمپلنت دندان در شرق تهران